DIŞ TİCARET FORUMU
Kasım 18, 2017, 02:53:58 ÖS *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: Sayın üyelerimiz forumumuzda yapılan bakım nedeni ile sınama maili göndermekteyiz. Teşekkür Ederiz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: DÜNYA DENİZ TAŞIMACILIĞI - KANALLAR ; Bölüm-2  (Okunma Sayısı 5130 defa)
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« : Haziran 27, 2015, 12:15:47 ÖÖ »

Slm,

Bu konuyu daha önce Suveyş kanalının tarihçesini konusunu açtığımda daha geniş yazmak geçmişti aklımdan .Bu konu çok derin olduğu için hep aklımın bir köşesinde kaldı .

Dış Ticaret Yaklaşımlarında hiç denenmemiş olan bir şeye karar verdim ve bu konuyu hep beraber yazalım diye düşündüm.

Dileyen herkes bu konuya ekleme yapabilir. Ekleme yapanların ismini ana konunun içinde bölüm altında belirteceğim ,yani kaynak bu kişi yada alıntı şurası diye .

Bu konu neden bu kadar önemli ?   


Dünya deniz ticareti 2014 verilerine göre yaklaşık 75.000.000 TEU dur . Deniz ticaretinin yaklaşık olarak %92 si dünya üzerindeki doğal veya yapay deniz yolu kanallarından geçmek zorundadır. Dünya deniz taşımacılığı kaba rakamla 2014 yılı rakamlarına göre 1,5 Trilyon USD (Bu rakam deniz taşıma nakliye bedeli olarak pazar büyüklüğüdür) bir rakamdan bahsedilmektedir ve dünya deniz ticareti her yıl %15 lik artış göstermektedir.

1. Dünya üzerinde kaç tane doğal ve kaç tane insan eliyle yapılmış deniz kanalı vardır?
2. En önemli deniz kanalları ,boğazları hangileridir?
3. En önemli boğaz ve kanalların tarihçeleri ,yapılışı,kontrolü elinde tutan ülke yada ülkeler hangileridir?
4. Dünya deniz ticaretinde ana hatların geçtiği kanallara alternatif olarak 3 adet kanal açılacaktır . Bunlar hangileridir?
5. Sizin eklemek istediğiniz en önemli soruyu da size bırakıyorum.
« Son Düzenleme: Temmuz 11, 2015, 01:56:01 ÖS Gönderen: Orhan Veli KOYUNCUOGLU » Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 16, 2015, 12:41:29 ÖÖ »

Türkiye de 77 üniversitede en az 2 yıllık Dış Ticaret eğitimi veriliyor.

Tahminimce de en az 1500 kişi (Bunların en yüksek ünvanlısı Profesör ve de en düşük ünvanlısı öğretim üyesi unvanı taşıyor)

Yani bu araştırmayı yapacak ve bu konuyu araştıracak 1500 tane uzman var .

Ancak ne yazık ki bu üniversitelerde genç beyinleri eğitmek için görev yapan bu 1500 uzmanı bu forumda asla göremezsiniz . ( Bunların içinde Sn Bülent beyi müstesna tutuyorum . O hiç bir karşılık beklemeden kendi imkanları ile bu forumu hayata geçirdi ve çaba harcıyor. ) Bu konuyu meraktan incelerken İstanbul Boğazı ve önemi konusunu Doktora tezi olarak yapan ve Doçent olan eğitim görevlisinin kitabına ulaştım. Oda sadece 1 kişi ve 15 yıl önce.

Bu konu neden önemli ancak araştırırsanız görürsünüz. Dünya üzerinde tüm dış ticaretin %92 si ana geçiş rotaları ile doğal veya yapay kanallardan geçiyor.

Sadece kanalların işletmesini yapıyor olsanız dünyada kim kimden ne almış tüm kaydı sizin elinizde olur .

Dünya daki doğal veya insan eliyle yapılmış olan deniz geçiş yollarını kontrol eden , dünyadaki ticareti kontrol eder.
Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2015, 07:16:42 ÖS »

Slm ,

Çin telekom devi HKND holding in sahibi Wang Jing çok önemli bir hamle yaparak 13 Haziran 2013 yılında Orta Amerikada ki Nikaragua devleti ile Nikaragua Kanalı yapımı için toplam 50 Milyar USD yatırım maliyeti olan anlaşmaya imza attı.

Dünya deniz ticaretinin kaderini değiştirecek olan bu anlaşma Aralık 2014 yılında sessiz bir şekilde inşaatına başlandı.

Kanal inşaatının bitişi Ocak -2020 olarak belirtilmiş ancak eminim ki Çinliler bunu en kısa sürede hizmete açarlar.Çinli inşaat firmaları teslim tarihinden önce bitirmeleri ile ünlüdür.

http://hknd-group.com/portal.php?mod=list&catid=36

Kanal projesi 6 alt proje içermektedir, kanal ve kilit kapak sistemleri , 2 adet liman, serbest ticaret bölgesi (free zone),bir otel , bir havaalanı , tüm yolları ; bu projeyi gerçekleştirmek için ise 1 enerji istasyonu , 1 adet çimento fabrikası , 1 adet çelik fabrikası ve diğer inşaat malzemeleri üreten fabrikalar kurulacaktır.

Bu projeye karar vermeden önce Amerikanın en önemli danışmanlık şirketine 320 Milyon USD para verdiler. Müthiş bilgiler var aşağıdaki linkte.

http://hknd-group.com/portal.php?mod=list&catid=35
« Son Düzenleme: Ağustos 23, 2015, 01:51:13 ÖS Gönderen: Orhan Veli KOYUNCUOGLU » Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
NIYAZİ SOYDAN
Global Moderator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 841


« Yanıtla #3 : Ağustos 21, 2015, 09:50:19 ÖS »

Panama ya rakip zaten komşu ülkeler ve Çin den Avrupa ya giden gemiler için daha da kısa olacak gibi görünüyor her ne kadar Kostarikanın geçilmesi gereken genişliği Panamanın neredeyse 2 katı kadarsa da bedeli Panamadan daha düşük tutacaklardır ve Gemi şirketleri de hesaplarını
yapacaklardır.
Logged
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« Yanıtla #4 : Eylül 19, 2015, 11:33:52 ÖÖ »

Slm Ustad,

Çinliler yeni kanalı Nikaragua ya yapıyorlar , Kostarika yı neden yazdın anlayamadım.

Alternatif olarak diyorsan harita üzerinden bakarsan 2 okyanus arasındaki kara mesafesi Kostarika yarı yarıya daha az Nikaragua dan.

Ancak uydu görüntülerine bakarsan Kostarikaya asla bir kanal yapılamayacağını görürsün , kostarika da dağlar var. Nikaragua da ise deniz seviyesi + maximum 50 metre kara yüksekliği olan kara parçası.

Saygılarımla
Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
NIYAZİ SOYDAN
Global Moderator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 841


« Yanıtla #5 : Eylül 19, 2015, 12:39:57 ÖS »

Kostarika ile olan ilişkim sadece "göz kayması" , öyle bir fikrim de yok , Kostarika yerine Nikaragua olarak okursan yazdıklarımı , doğrusu olur.
Logged
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« Yanıtla #6 : Nisan 19, 2016, 01:43:25 ÖS »

Slm ,

Önümüzdeki 4 yıl içinde kanal savaşları kızışıcak ,

Mısır hükümetinde seçilmiş Cumhurbaşkanı göreve gelir gelmez 2 vaatte bulundu , 1. Mısır petrol kaynakları millileşecek , 2. Süveyş kanalı millişecek dedi , ardında göreve geldikten sonra ülke karıştı ordu darbe yaptı , Mursi görevden alındı idamla yargılanıyor .

Göreve gelen Sisi doğu Akdenizde Levitian bölgesi için israil ile anlaşma yaptı , Süveyş kanalı ingiliz şirkete verildi , kanal genişletme projeleri açıklandı , 2018 de bitirilmesi öngörüldü . Mısır cumhurbaşkanı Sisi geçen hafta içinde en büyük destekçisi Suudi Arabistan kralı ile bir anlaşma Akabe körfezinin girişindeki Tiran ve Safir adalarını Suudi Arabistana devretti. Böyle kritik hamle neden yapıldı derken İsrailin Çılgın bir projesi ortaya çıktı , Süveyş kanalını ciddi anlamda rakip olacak akabe körfezinden İsrai üzerinden doğu Akdenize bağlayan otoyol ve tren taşıma hattı projesini duyurdu. Projeyi yapacak olan Çinli firmalar , finansmanı ise yine Çinli yatırım bankaları yapacak .

http://www.sabah.com.tr/dunya/2012/01/30/israilden-suveys-kanalina-rakip

Türkiye Kanal İstanbul projesi ile Rusya yı karşısına aldı , geçen hafta yine diğer bir başka çılgın kanal projesi ortaya çıktı .
Hazar denizinden Basra körfezine ulaşacak olan İran Süveyş kanalı isimli projeyi açıkladılar . Bu proje gerçekleşmesi durumunda Türkiyenin istanbul kanal projesi Ruslar için sorun olmaktan çıkacak ,kontrolün tamamen kendilerine ait olan bir alternatif kanal ile Rusyanın petrol türevli malları Sıcak denizlere ulaşacak. Rusya ve İran bu kanal projesi için el sıkıştı ve projenin toplam öngörülen maliyeti 7 milyar USD olarak belirlendi .

http://www.takvim.com.tr/dunya/2016/04/13/irandan-rusya-destekli-kanal-projesi-1460562083

Tabi bu arada Nikaragua kanalı çinliler tarafından projesi tamamlanarak 2018 de faaliyete açılacak , Türkiye ise Kanal istanbul projesini biran önce inşaa faaliyetine geçerek en geç 2020 yılına yetiştirmelidir.
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2017, 08:52:16 ÖÖ Gönderen: Orhan Veli KOYUNCUOGLU » Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« Yanıtla #7 : Temmuz 12, 2016, 09:09:34 ÖS »

slm ,

Kanal savaşları kızışacak demiştim , Avrupa birliği hakkında İngiltere de alınmış olan Avrupa birliğinde kalma yada çıkma referandum ile oylanmıştı. Yine bildiğiniz üzere %52 avrupa birliğinden çıkalım kararı alınmıştı.

Ee tamam bunun kanallarla ne ilgisi var . Tabi kide var çünkü Dünyanın 3 büyük kanalından biri olan Cebelitarık Boğazı kime ait ,son 300 yıldır İngiltere ye ait . İlgili haberi okumak isteyen aşağıdaki linki tıklayabilir.

http://www.dw.com/tr/madrid-cebelitar%C4%B1k%C4%B1n-egemenli%C4%9Fini-payla%C5%9Fal%C4%B1m/a-19352309

2 yıl içinde İngiltere Avrupa birliğinden çıkış müzakerelerini tamamlayarak ayrılacak , ayrılmanın sonunda İngiltere ile Avrupa birliğinin ilişkilerine karar verilmiş olacak , siyasi,askeri,politik , ticari , hukuki vb her türlü konu . İngilterenin elindeki önemli kozlardan biri olacak Cebelitarık boğazı ama unutmayalım ki diğer tarafta İspanyanın 300 yıllık Egemenlik hakları hayali var .Bu şu demek olacak İngiltere ile İspanya önümüzdeki 2 yıl içinde karşı karşıya gelecek ve ciddi bir kriz yaşanacak.
Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
Global Moderator
Sr. Member
*****
Mesaj Sayısı: 372



WWW
« Yanıtla #8 : Nisan 02, 2017, 05:48:49 ÖS »

slm ,

İngilte ile AB arasında Cebelitarık konusu daha kızışacak , 2/4/2017 tarihli The Telegraph haberi ,

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/02/theresa-may-would-go-war-defend-sovereignty-gibraltar-says-michael/

Logged

Saygılarımla / Best Regards,
Orhan Veli KOYUNCUOGLU
http://www.metalat.com.tr/
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!

MKPortal ©2003-2006 mkportal.it