DIŞ TİCARET FORUMU
Nisan 23, 2019, 04:04:34 ÖS *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: Sayın üyelerimiz forumumuzda yapılan bakım nedeni ile sınama maili göndermekteyiz. Teşekkür Ederiz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: Multimodal Transport Document  (Okunma Sayısı 213 defa)
hcan3
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 12


« : Ocak 21, 2019, 06:13:01 ÖÖ »

Merhabalar,

Bugün tarafımıza açılan LC'de istenen evraklar kısmında şöyle bir şey var, anlayamadık;

Yük : Derinceden, Antwerp'e gemiyle geçip, gümrüklemesini yapıp tır üzerinde Almanya'ya teslim olacak.

full set of Multimodal Transport document istemiş.

Normal B/L dışında vermem gereken bir evrağı mı işaret ediyor, ne diyor anlayamadık.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Syg
Hakan CAN
Logged
NIYAZİ SOYDAN
Administrator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 916


« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2019, 10:12:18 ÖÖ »

Hayır, siz nakliyeci ile anlaşacaksınız Gemi+kamyon ile ulaştırılacak alıcıya ve bunun için düzenlenecek nakliye evrakı Ocean(vb)BL değil de Multimodal Transport Document  hazırlayacak acenta ki baştan onaylatın bu durumu nakliyeci/acenta işle görüşüp,hepsi bu (google da araştırın orada da göreceksiniz). Birden fazla çeşit vasıta/araç ile yapılan yüklemelerde düzenlenir bu taşıma belgesi ,aynı sizin işlemdeki gibi. Teslim şekli yazmamışsınız ama FOB/FCA.derince Port ise Gemi +Kamyon, FCA,fabrika,Adapazarı ise Kamyon+gemi+kamyon ,vb
NOT.Ancak bildiğim kadarı ile OMSAN ,izmit köseköy den Almanya Köln e TRENve bazı etraf şehirlere(ki sanırım 100-150km etrafına) KAMYON ile taşıma yapıyor ve hesaplı idi ayrıca daha kısa zaman alıyordu. İsterseniz araştırın, sonuca göre alıcıya bilgi verip isterlerse değişiklik yaparlarsa böyle de gönderebilirsiniz
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2019, 10:44:47 ÖÖ Gönderen: NIYAZİ SOYDAN » Logged
hcan3
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #2 : Ocak 21, 2019, 02:11:12 ÖS »

Teslim şekli DDP.
Toplam 4 konteyner sevk olacak.
Avrupaya direkt tır fiyatları çok yüksek olduğu için müşteri deniz yolunu tercih ediyor.

Fabrikamız : Kartepe'de. Konteyner burada yüklenecek ve Derince limanına gidecek, oradan da Belçika Antwerp limanına. Şimdi bu kısım için Ocean B/L verecek acenta. Sonrası için de Belçika - Almanya arasını karadan götürecek o kısım içinde ayrıca CMR mi düzenleyecek yani? Anlayamadı  tam olarak?

Multimodal Transport Document diye bir evrak var yada sanırım onu düzenleyecek ve tek seferde bitirecek. Öyle bir evrağı da hiç görmedim.


Birde şunu buldum ama...
Alıntı
UCP600 19.madde şartlarını da yerine getilmelidir.
MADDE 19- En Az İki Farklı Taşıma Şeklini Kapsayan Taşıma Belgesi
a.En az iki farklı taşıma şeklini kapsayan bir taşıma belgesi (multimodal veya combined taşıma belgesi), nasıl adlandırılmış olursa olsun,
i.taşımacının ismini göstermeli ve,
?taşımacı veya taşımacı adına ismi belirtilen bir acente tarafından, veya
?kaptan veya kaptan adına ismi belirtilen bir acente tarafından,
imzalanmalıdır.
Taşımacı, kaptan veya acente tarafından atılan herhangi bir imza taşımacıya, kaptana veya acenteye ait imza olarak tanımlanmalıdır.
Bir acente tarafından atılan herhangi bir imza o acentenin taşımacı veya kaptan adına imza attığını belirtmelidir.
ii.malların akreditifte belirtilen yerde sevk edildiğini (dispatched), teslim alındığını (take in charge) veya gemiye yüklendiğini (shipped on board) belirtilmelidir. Bu eylemler,
?matbu bir kayıtla gösterilebilir, veya
?malların sevkedildiği, teslim alındığı veya gemiye yüklendiği tarihi belirten bir kaşeyle veya kayıtla gösterilebilir.
Taşıma belgesinin düzenlenme tarihi `dispatch?, taking in charge? veya `shipped on board? tarihi ve yükleme tarihi olarak alınacaktır. Ancak taşıma belgesi kaşeyle veya kayıtla bir `dispatch?, `taking in charge ` veya `shipped on board? tarihi belirtiyorsa bu tarih yükleme tarihi olarak alınacaktır.
iii.a.Taşıma belgesi (akreditifte belirtilenlere) ek olarak, farklı bir `dispatch?,
`taken in charge? veya `shipment? yeri veya nihai varış yeri gösterse bile, veya
b.taşıma belgesi gemiyle, yükleme limanıyla veya boşaltma limanıyla ilgili olarak `intended? veya benzer nitelikte bir kaydı içerse bile,
akretiditifte belirtilen sevk (dispatch), teslim alma (take in charge) veya yükleme (shipment) yeri ile akreditifte belirtilen nihai varış yerini belirtmelidir.
iv.tek asıl (orijinal) taşıma belgesi olmalı veya birden fazla orijinal
düzenlenmişse belgede belirtildiği gibi tam takım olmalıdır.
v.taşıma şartlarını içermeli veya taşıma şartlarını içeren başka bir kaynağa ilgi kurmalıdır (kısa form veya arkası boş taşıma belgesi). Taşıma şartlarının içeriği incelenmeyecektir.
vi.bir charter party?ye tabi olduğuna ilişkin hiçbir kayıt/belirti içermemelidir.
. Bu maddenin amacına yönelik olarak aktarma, akreditifte belirtilen sevk, teslim alma veya yükleme yerinden akreditifte belirtilen nihai varış yerine yapılan taşıma sırasında (farklı taşıma şekilleri olsun olmasın) bir taşıma aracından boşaltma yapmak ve diğer bir taşıma aracına tekrar yükleme yapmak anlamına gelir.
c. i. Taşımanın tamamının tek ve aynı taşıma belgesi kapsamında olması kaydıyla bir taşıma belgesi malların aktarma konusu yapılacağını veya yapılabileceğini belirtebilir.
ii. Akreditif aktarmayı yasaklasa bile aktarma yapılacağını veya yapılabileceğini
belirten bir taşıma belgesi kabul edilir.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2019, 02:14:05 ÖS Gönderen: hcan3 » Logged
NIYAZİ SOYDAN
Administrator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 916


« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2019, 06:06:00 ÖS »

doğru kısmı bulmuşsun. Daha önce de yazdığım gibi sizden alınıp son teslim edileceği yere kadar sevkiyatı gösteren TEK BİR BELGE VERECEK ONUN ADI DA MULTIMODAL TRANSPORT DOCUMENT yada BENZERİ BİR İSİMDE OLACAK. BL benzer, nakliyeci şle görüşün bir daftını/örneğini göndersin ki zaten google dan araştır dediğimde görseller de bulunacaktır.
Nakliyenin TIR ile çabuk ama pahalı olduğunu biliyorum ama gemi+ almanya içi kamyon nakliyenin de ucuz olamayacağını varsayıp onun için verdim firma adını ,araştırıp tren+ kısa mesafeli Almanya iç nakliyenin de hesaplı olabileceğini araştırın diye hele ki DDP anlaştığınıza göre daha çok sizi bağlayacak ucuz ise. NOT.tavsiyem bun dan sonra DDP  değil DAP anlaşın,yada anlaşmalarınızda açıkça vergi,kdv,vb masrafların oranlarını belirtip arttığnda alıcıya rücu edeceğinizi belirtip karşılıklı imzalayaın ama yine de DAP yaparız,gümrükleme size ait biz karışmayız deyin derim.
Logged
hcan3
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #4 : Ocak 22, 2019, 12:50:04 ÖS »

doğru kısmı bulmuşsun. Daha önce de yazdığım gibi sizden alınıp son teslim edileceği yere kadar sevkiyatı gösteren TEK BİR BELGE VERECEK ONUN ADI DA MULTIMODAL TRANSPORT DOCUMENT yada BENZERİ BİR İSİMDE OLACAK. BL benzer, nakliyeci şle görüşün bir daftını/örneğini göndersin ki zaten google dan araştır dediğimde görseller de bulunacaktır.
Nakliyenin TIR ile çabuk ama pahalı olduğunu biliyorum ama gemi+ almanya içi kamyon nakliyenin de ucuz olamayacağını varsayıp onun için verdim firma adını ,araştırıp tren+ kısa mesafeli Almanya iç nakliyenin de hesaplı olabileceğini araştırın diye hele ki DDP anlaştığınıza göre daha çok sizi bağlayacak ucuz ise. NOT.tavsiyem bun dan sonra DDP  değil DAP anlaşın,yada anlaşmalarınızda açıkça vergi,kdv,vb masrafların oranlarını belirtip arttığnda alıcıya rücu edeceğinizi belirtip karşılıklı imzalayaın ama yine de DAP yaparız,gümrükleme size ait biz karışmayız deyin derim.


Teşekkürler bilgiler için.

DDP - KDV Hariç şeklinde yazıldı LC'ye.
Logged
NIYAZİ SOYDAN
Administrator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 916


« Yanıtla #5 : Ocak 22, 2019, 07:55:04 ÖS »

 LC de nasıl yazdılar DDP... KDV hariç (VAT excluded) gibimi? ya hükümetleri ihraç ettiğiniz eşyanın gümrük vergisini arttırırsa?
Siz bundan sonra DAP. ... teklif verin ,vergi hariç vb detayları unutun. Almanlar hep avantajlarını isterler ,isteklerin de sonu olmaz, makul
olanı budur, biz ne sizin verginizi finanse edebiliriz, ne de riskine girebiliriz,ne de düşersevergi ve/veya KDV den kara geçmeyi düşünmeyiz deyin bundan sonraki tekliflerde,derim .
Sordunuz mu OMSAN a tren+kamyon nakliye varmı? varsa ne kadar?ve tabii avantaklıda olsa bu işlem için kullanamazsınız LC de gemi+ kara/demir yolu dendiyse
Logged
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!

MKPortal ©2003-2006 mkportal.it